Главная

   В дитинстві відкриваєш материк,
   котрий назветься потім — Батьківщина

Ліна Костенко

   Патріотичне виховання сприяє формуванню особистості дитини та її залученню до суспільної діяльності. Особлива увага в цьому процесі надається закладанню любові до рідного краю, культурних надбань, звичаїв та традицій свого народу.

   До проблем виховання дітей на засадах патріотизму в різні часи зверталися такі класики педагогічної науки, як Г. Сковорода, К. Ушинський, О. Огієнко, С. Русова, В. Сухомлинський, Г. Ващенко та інші видатні вчені. Особливо цінною для сучасної практики є педагогічна спадщина талановитого українського педагога-гуманіста, педагога-новатора і філософа В. Сухомлинського. Запропоновані ним форми і методи освітнього впливу на дитячу особистість актуальні дотепер. Він вбачав пріоритет у формуванні нового покоління свідомої молоді, вихованні патріотів, які по-справжньому люблять Батьківщину, горді за свій народ та його історичне минуле, а також відповідальні за його майбутнє.

   Ідею національного музичного виховання на засадах народної пісенної творчості підтримали та розвинули відомі українські композитори, вчені-фольклористи, педагоги, громадські діячі ХІХ – початку XX століть, такі як: М. Лисенко, М. Леонтович, К. Стеценко, С. Воробкевич, Д. Січинський, А. Вахнянин, О. Нижанківський, Ф. Колесса та інші.

   Музична школа для кожного учня є культурним всесвітом його життя, тому важливо забезпечити формування духовної культури особистості дитини у тісному зв'язку з його народом.

   Українські народні пісні – своєрідний літопис нашого народу, в якому оспівані усі прагнення, переживання, почуття та настрої наших предків. Їх цікава ритміка та виразна мелодика є благодатним джерелом для інтонування, читання з листа, підбору акомпанементу та написання диктантів на наших уроках сольфеджіо. До кожної нової теми у скарбниці української пісенності можна знайти високохудожній зразок. Наприклад, якщо ви вивчаєте тонічний тризвук мінорного ладу, то зверніть увагу на українськї народні пісні "Із-за гори кам'яної", "Вербова дощечка"; пісня "Ой на горі два дубки" допомагає опанувати стрибки на сексту. Ритмічну складність дві шістнадцятих і одна восьма легше і веселіше вивчати з піснею "Щиглик оженився", а синкопу – з піснею "Ой чорна я си, чорна".

   Найяскравіші зразки українських народних пісень систематизувала за темами уроків Тамара Павленко у навчальному посібнику для початкових спеціалізованих навчальних закладів "Сольфеджіо на основі українських народних пісень". Також значно полегшують роботу з підготовки до уроку навчальний посібник "Сольфеджіо на основі української народної пісні" Олени Єпімахової та хрестоматія Зої Барської з тією ж назвою.

Дар’я Попенко
викладач ЦК «Теорія музики»

Голосов пока нет

Ми в соц. мережах

             

Оголошення

Статистика